martes, 7 de novembro de 2017

EDUCACIÓN CONSCIENTE PARA NENOS DE E.I. e E.P.


Temos que agradecer a María Carballo Tubío a estupenda charla de EDUCACIÓN CONSCIENTE PARA NENOS DE INFANTIL E PRIMARIA, que puidemos disfrutar o pasado día 19 de outubro. 

Fixemos casi pleno de asistencia, o que demostra que estes temas nos interesan moito como pais de nenos que viven nunha sociedade cambiante e chea de estímulos. Para todos aqueles que non 
puidechedes vir, vos faremos un resume desta estupenda charla.

A primeira reflexión que fixemos foi sobre como aprenden os neneos e qué factores modifican os momentos educativos, tendo en conta a relación neno-adulto-obxecto.

As características principais da sociedade na que estamos a educar aos nosos fillos son a axitación, irritabilidade, inquietude, agresividade, comodidade, inmediatez… Os nenos están sobre estimulados e seguindo a teoría de Catherine L’Ecuyer, convirtese nun círculo vicioso no que o neno sin estimulo aburrese, ponse máis inquieto e necesita novas sensacións, cando lle ofrecemos un estímulo novo, se tranquiliza temporalmente pero pronto inicia outra vez o círculo necesitando cada vez un estímulo mais forte, de modo que a estimulación sustitúe o motor do neno. Así pois temos nenos con estrés, dificultades de atención e que non saben xestionar de forma axeitada as suas emocións.

Como pais queremos que os nosos nenos sexan felicies, e temos que ter en conta que a felicidade é unha habilidade que temos que aprender e exercitar. Os nenos son maravillosos pero tamén  teñen as súas necesidades, e cando falamos de que un neno se porta mal, non nos estamos dando conta de que é unha actitude NORMAL propia da sua edade é necesaria para descubrir o mundo, sexa por causas físicas (cansancio, hambre, sono, enfermedade…),psíquicas (autoafirmación, inseguridade, tristeza, pouca tolerancia á fustración,…) ou condicionada por axentes externos (non ter en conta os seus sentimentos, modelos a imitar erróneos, normas e límites pouco claros,…).

Quizáis un punto que preocupa bastante ós pais é como establecer límites e normas para os nenos que se portan mal. É importante chegar a acordos consensuando á necesidade da norma e a consecuencia do seu incumprimento (que debemos levar a cabo sempre, polo que deben ser realistas), razonando e tendo en conta a personalidade do neno en todo momento. Tamén é fundamental implantar as normas progresivamente (non todas xuntas), para non saturar ao neno e a nos mesmos! Porque non é algo instantáneo e leva tempo e esforzo por todalas partes levalas a cabo.

Así entramos no apartado que dá nome a esta charla, a EDUCACIÓN CONSCIENTE: comprender, revisar y actualizar a nosa forma de educar tendo en conta o que é, sente e percibe, tanto o neno como nos mesmos.  E o mellor método é a presencia combinada coa necesidade de non controlar tanto aos nenos. Esto lévanos á reflexión… Cómo estou máis presente? Estando presente en tempos no estructurados, sendo flexible e realista, reducindo xoguetes, palabras e estímulos, no identificándonos cos comportamentos dos nenos (contaxio emocional e neuronas espello), cuidando o noso sitema nervioso e creando ambientes sans:  espacios para a calma, rituales para a conexión, contemplación da natureza, compartir masaxes, e moitas mais ideas que podedes descubrir no blog A escola dos sentimentos, onde María comparte con nos o seu proxecto de aula IOGA EMOCIONA, polo que gañou un premio nacional o ano pasado de innovación educativa, e que agora intenta levar a cabo en primaria.

Como recomendación especial temos o libro EL CEREBRO DEL NIÑO,  de Daniel J. Segel y Tina Payme Beyson.
Así pois, agradecemos a María o esforzo que fixo para darnos esta maravillosa charla, e esperamos poder contar con ela no futuro para seguir esta escola de pais.









Ningún comentario:

Publicar un comentario